Starfactory
A Thália Színház saját előadása
Mi történik egy könnyűzenei tehetségkutató verseny színfalai mögött? Hogy a nyertesek sorsa hogyan alakul, azt részben ismerjük, másrészt el tudjuk képzelni. De mi van a vesztesekkel?
Az elsőműves szerzők zenés színdarabja (talán musicalje) elsősorban nem az efféle profitorientált, közönségszórakoztató műsorok kritikáját igyekszik megfogalmazni. Az alkotókat jobban érdekli fiatal főszereplőik személyes sorsa, alakuló vonzalmaik, terveik, kudarcaik. A nagybetűs életbe most induló tizen- és huszonévesek önmagukkal kerülnek szembe a történet során, némelyiküknek a szüleitől kapott értékrendet is fölül kell vizsgálnia.
A történet nem bonyolult. A versenyt a nagyképű, magabiztos szépfiú, Ricsi nyeri meg, egy aprónak mondható kis csalással, amelynek folytán a verseny igazi esélyese a távoli kis faluból érkező, Rami nevű lány kiesik a küzdelemből, lelkileg összeroppan, kórházba kerül. Míg Ricsit erőszakos anyja mindenben támogatja, Rami apja és nővére nem nézik jó szemmel, hogy a lány "munka nélkül" próbál az életben eredményt elérni. Rami végül hazakerül a faluba, apja kocsmájában felszolgálóként kell segítenie a családi vállalkozást. Holott ő énekelni akar.
A történet harmadik főszereplője, Tibi, utcazenész. Lesújtó véleménye van a tévés tehetségkutató versenyekről, ahol nem törődnek a fellépők személyiségével, idegen sztárok mintájára formálják át őket. Ő úgy képzeli, sok munkával és kitartással kell az embernek a céljait elérni. "Saját zene, saját mondandó, saját hang." Két lepusztult hajdani rocker fogadja védőszárnyai alá. Gyufa és Jakab újságot, virágot árulnak, a fiú az ő bodegájukban lakik. Elhatározzák, hogy segítik a srácot sikerre vergődni. Alternatív koncertet szerveznek neki a maguk ügyefogyott, bumfordi módján. De annyit azért ők is tudnak a show-business-ről, hogy a sikerhez nem árt egy ismert személyiség jelenléte. Rábeszélik a fiút, keresse meg Ramit a faluban, bírja rá, hogy fellépjen vele...